Colliesanomat

SCY:n jäsenille lähetetään neljä kertaa vuodessa ilmestyvä Colliesanomat-lehti. Colliesanomat on nelivärinen, 80-sivuinen, laadukas suomenkielinen tietopaketti rotujemme ajankohtaisista asioista, ja sen sisältää monipuolisia artikkeleita eri aiheista. Lehden jakelusta vastaa Posti Oy.

Huolehdithan, että osoitetietosi ovat ajan tasalla jäsenrekisterissä ja Intrassa. Jäsenrekisteriämme ylläpitää jäsensihteeri Johanna Kuusi. Suositeltavin tapa ilmoittaa uusi/muuttunut osoite on kirjautua Intraan ja päivittää "Muokkaa omia tietojasi" -sivulle uudet yhteystiedot. Näin tieto päivittyy suoraan sekä Intraan että jäsenrekisteriin. Voit ottaa jäsensihteeriin yhteyttä myös sähköpostitse osoitteeseen scy.jasenpalvelut@gmail.com . Ota yhteyttä tähän sähköpostiin myös siinä tapauksessa, ettet ole saanut Colliesanomia kohtuullisessa ajassa (viikossa) sen ilmestyttyä.

Tule mukaan tekemään Colliesanomia!

Onko sinulla kirjoitus, valokuva, piirroksia tai muuta materiaalia, joka sopisi kenties lehtemme eri palstoille?

Colliesanomien aineistopäivät 2024:

Aineiston oltava toimituksessa:19.1.20.4.20.7.19.10.
Lehti ilmestyy:vk 9-10vk 22-23vk 35-36vk 48-49

Muistilista Colliesanomiin materiaalia toimittavalle

- Toimita materiaalit ajoissa, viimeistään viimeisenä aineistonjättöpäivänä. Colliesanomat pidättää oikeuden jättää julkaisematta myöhässä tulevat materiaalit tai siirtää ne lehden seuraavaan numeroon.

- Lähetä kaikki materiaali samassa sähköpostissa osoitteeseen colliesanomat@collieyhdistys.fi. Otsikoi viestisi hyvin. Toimita aineistot joko suoraan sähköpostin viestikenttään tai word-tiedostona ilman muotoiluja. Valmiit mainokset toimitetaan pdf-tiedostona. Mainitse sähköpostissa jutun kirjoittaja ja/tai toimikunta.

- Tarkista kuvien koko. Suositus on, että kuvan koon tulee ylittää 1 Mt. Toimita kuvat ilman vesileimoja, mainitse kuvaajan nimi halutessasi. Lähettämällä kuvan Colliesanomiin, annat kuvan käyttöoikeudet yhdistykselle.

Colliesanomien toimitus pidättää oikeuden lyhentää tai muokata tekstejä tarvittaessa.

Valiot ja menestyneet-palsta

Colliesanomat julkaisee lehden jokaisessa numerossa kuvia valioituneista, näyttelyissä ja muissa harrastuslajeissa menestyneistä koirista.

Valiopalstalla julkaistaan kuvia koirista, jotka ovat Suomen muotovalioita, kansainvälisiä muotovalioita tai ovat saavuttaneet jonkin harrastusvalionarvon. Toimitathan koirasi tiedot valiopalstalle seuraavasti:

Koiran tittelit
Koiran virallinen nimi
i: isän nimi
e: emän nimi
Kasvattaja:
Omistaja:
Tulokset:

KUVAT:
Mainitse halutessasi kuvaajan nimi. Toimitathan kuvat vähintään 1 Mt kokoisina ja vaakatasossa. Mikäli palstalle toimitetaan pystykuva, se rajataan taitossa vaakakuvaksi.

Sinulla on oikeus toimittaa lehteen kuva koirastasi, mikäli se on ollut ROP näyttelyssä, saanut koulutustunnuksen jossain harrastuksessa tai noussut agilityssä seuraavaan luokkaan. Lehdessä julkaistaan edellisen ja seuraavan numeron materiaalinjättöpäivien välisten tulosten kuvia. Mainitse menestyneet-palstalle kuvaa toimittaessa seuraavat asiat:
- Koiran virallinen nimi
- Tulos, jonka se on saavuttanut
- Päivämäärä
- Mikäli tulos on näyttelyn ROP-tulos, mainitse lisäksi paikkakunta ja tuomari
- Halutessasi mainitse omistajan ja valokuvaajan nimi

Lähetä mielellään alkuperäinen, pienentämätön kuva. Liian pieniä kuvia ei julkaista Colliesanomat -lehdessä. Suosittelemme vähintään 1Mt tiedostokokoa. Älä tallenna lähetettävää kuvaa Facebookista, Messengeristä tai WhatsAppista. Lähetä kuva puhelimesi galleriasta, koneen tiedostoista tai lataa se laitteeseesi sähköpostistasi, jos olet saanut sen joltakin muulta.

Mainosten toimittaminen

Colliesanomissa julkaistaan yhdistyksen jäsenten ja yritysten toimittamia mainoksia. Mikäli edustat yritystä, siirrythän Mediakortti-välilehdelle.

Mainokset toimitetaan valmiiksi oikeassa koossa pdf-tiedostona. Toimitathan mainoksen yhteydessä kuitin maksusuorituksestasi. Mikäli et osaa itse toteuttaa mainostasi, voit pyytää tarjouspyynnön mainoksen teosta Päivi Kaskelta osoitteesta piraatin@gmail.com. Colliesanomat ei tee mainoksia, mutta voimme taittaa yksinkertaisen ilmoituksen toimittamastasi materiaalista haluamaasi kokoon. Tällöin emme kuitenkaan ota vastaan toiveita taitosta emmekä lähetä vedosta etukäteen nähtäväksi.

Ilmoitushinnasto jäsenille:
Aukeama 420 x 297 70 €
Sivu 210 x 297 45 €
Puoli sivua 190 x 130 30 €
1/4 sivu 92 x 130 20 €
Muistoissa-palsta 10 €

Huomioithan, että yhden sivun ja aukeaman mainoksissa on oltava 5 mm leikkuuvarat. Mikäli nämä puuttuvat, mainokseen tulee valkoiset kehykset.

Maksut tilille:
Suomen Collieyhdistys ry
IBAN FI21 5190 0520 0321 77
Viitenumero 1054

Vastuu virheistä ja reklamaatiot

Kaikki hyväksytyt ilmoitukset pyritään julkaisemaan ko. lehdessä. Mikäli ilmoitusta ei tuotannollista tai muista toiminnallisista syistä (esim. lakko tai postin myöhästyminen) tai asiakkaasta johtuvasta syystä kuitenkaan voida julkaista, toimitus ei vastaa ilmoittajalle mahdollisesti aiheutuvista vahingoista.

Muissa tapauksissa lehden vastuu ilmoituksen poisjäämisestä tai julkaisemisessa sattuneesta virheestä rajoittuu ilmoituksesta maksetun määrän palauttamiseen tai ilmoituksen uudelleen julkaisemiseen.

Huomautukset on tehtävä 14 päivän kuluessa ilmoituksen julkaisemisesta vastaavalle toimittajalle sähköpostitse osoitteella colliesanomat(at)collieyhdistys.fi.