Päivi Kasken esittely

Päätehtäväni yhdistyksessä on tällä hetkellä jalostustoimikunnan puheenjohtajan pesti. Sen lisäksi häärään nettisivujen ja lehden parissa, vähän myös erilaisten webinaarien ja muiden tapahtumien järjestämisessä. Yleensä olen siellä, missä tapahtuu. Ai niin, ja yhdistyksen varaston avain on myös minun takanani, sinne passaa tulla tutustumaan, kahvitkin saatan keitellä!

Asun Stormissa, Vammalan valot loistavat meille juuri ja juuri. Puolessa tunnissa meiltä porhaltaa Tampereelle, tunnissa sitten jo aika moneen paikkaan. Enää auto ei sentään ole toinen kotini, joten nykyään minua tapaa enemmän täällä kotikulmilla. Pitkäkarvaisia on kotona kolme ja kasvatan hyvin pienimuotoisesti, suunnilleen pentue/vuosi tahdilla. Olen aiemmin harrastanut collieiden kanssa kaikenlaista, pk-jäljestä agilityyn ja käynyt aktiivisesti näyttelyissä. Nykyään koirat ovat meillä pääasiassa seurana, mukana kaikissa arjen askareissa.

Olen toiminut koirayhdistyksissä yhtä kauan kuin minulla on ollut koira, jostakin 80-luvun puolivälin nurkilta. Paikalliset palveluskoiramiehet silloin löivät keskenään vetoa, miten kauan pieni tyttö ei-palveluskoirarotuisen koiransa kanssa harrastusta jatkaa. Aika moni heistä on riveistä hävinnyt. Ensimmäisen collien myötä mukaan tuli rotujärjestötoiminta ja ehdinkin Satakunnan alaosastossa häärätä joitakin vuosia hallituksessa ja puheenjohtajana. Tuolloin Satakunnassa järjestettiin pari erkkaria, joitakin mestaruuskisoja ja lukuisia koulutusleirejä Ravanin leirikeskuksessa, mukaan lukien vuoden 2000 suurleiri, jossa viikon aikana osallistujia oli kymmenittäin eri puolilta Suomea. Sittemmin olen päätynyt pääyhdistyksen leipiin, ensin tekemään lehteä ja sittemmin erinäisiin muihin rooleihin. Jalostustoimikunnan puheenjohtajaksi päädyin jalostustoimikunnan omasta pyynnöstä, vaikka omasta mielestäni käytännön kasvatuskokemukseni ei ehkä siihen ihan riittänytkään. Parhaani mukaan olen yrittänyt toimintaa kehittää ja tuoda myös jalostustoimikunnan toimintaa jäsenistölle näkyvämmäksi. Työni kautta erilaiset viestinnälliset asiat ovat myös sydäntä lähellä ja ehkäpä siksikin olen päätynyt osallistumaan myös lehden ja verkkopalveluiden kehittämiseen.

Vastaan auliisti puhelimeen ja jos en jostain syystä voi, soitan takaisin. Melko monipuolisesti tavoittaa myös erilaisten sähköisten viestintäkanavien kautta. Kaikki kehitysehdotukset ovat tervetulleita ja niihin vastataan käytettävissä olevien resurssien rajoissa. Umpihullujakin ideoita saa esittää: aina sieltä voi löytyä jotain, jonka toteuttaminen myös onnistuu. Me yhdessä olemme yhdistys ja siksi ihan jokaisen äänen pitää tulla kuuluviin.