Annemari Gröhnin esittely

Annemari Gröhn, vpj,siht (2010-2012, 2013-2015, 2016-2018, 2019->)

Kasvatan nahkoja kennelnimellä Cinnaberry’s. Rodun parissa on vierähtänyt pari vuosikymmentä, eikä koskaan ole käynyt mielessä rotua vaihtaa. Kotona on tällä hetkellä 6 nahkaa (ja kaksi kiinanharjakoiraa) ja sijoituksessa useampia. Kasvatustyön päämääränä on koira, jossa luonne, terveys ja ulkonäkö ovat tasapainossa samassa paketissa.

Harrastuksiin kuuluu lähinnä näyttelyt, jonka lisäksi olen nyt taas palannut agilityyn pariin, jota aiemmin harrastin enemmänkin. Ja koska kaikkea pitää kokeilla, on viime aikoina tullut notutustuttua myös rallytokoon. Aiemmin muutaman koiran kanssa on tokoiltu, ja vuonna kanto ja kivi treenasimme aktiivisesti myös hakua.

Yhdistystyössä olen ollut vuosia mukana alaosastoissa ja jalostustoimikunnassa. Tällä hetkellä kuulun vain jalostustoimikuntaan, jossa meillä on kasassa loistava porukka avarakatseisia ja yhteistyökykyisiä rodun harrastajia.

Rodun hyvinvointi ja säilyminen seuraaville sukupolville on lähellä sydäntäni. Tämä saattaa tulevaisuudessa vaatia ”radikaalimpiakin” toimenpiteitä, koska geneettinen vaihtelu roduissamme ei ole riittävää pidemmällä tähtäimellä.