Savo-Karjalan ao

Savo-Karjalan alaosaston toiminta keskittyy pääasiassa Kuopion ja Joensuun alueelle, mutta kattaa alueena koko Savon sekä Pohjois-Karjalan. Järjestämme vuosittain muun muassa eri lajien yhteistreenejä, match show:n sekä muuta toimintaa harrastajien toiveiden mukaan. Vuoden 2022 tapahtumista tiedotamme tämän sivun lisäksi somekanavissamme: Facebook-ryhmämme löytyy nimellä "SCY Savo-Karjalan alaosasto"  ja Instagram-tilimme @scysavokarjala .

Savo-Karjalan alaosasto perustettiin vuonna 1994, kun pysähdyksissä ollut Joensuun alaosasto yhdistettiin Savoon, jolloin myös nimi muuttui. Ensimmäisenä puheenjohtajana toimi Taru Tuhkanen. Alaosaston 28 toimintavuoteen on mahtunut paljon erilaista colliemaista toimintaa, joka jatkuu edelleen aktiivisena. Alusta asti vakituisessa ohjelmassa ovat olleet match show:t, yhteislenkit sekä muu monipuolinen lajikirjo.

Toimintaamme ovat tervetulleita tutustumaan kaikki collienomistajat ja myös kaikki rodusta kiinnostuneet, vasta oman koiran hankintaa suunnittelevat!

Alaosaston sähköposti: savokarjalaao@gmail.com

Vuosikokouskutsu

Tervetuloa Savo-Karjalan alaosaston vuosikokoukseen sunnuntaina 21.1.2024 klo 12 Juustoportille, os. Naulakatu 2, Kuopio. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset vuosikokoukselle kuuluvat asiat, valitaan uudet hallituksen jäsenet erovuoroisten tilalle sekä palkitaan vuoden 2023 Colliekilpailussa menestyneet. Tilaisuudessa on kahvitarjoilu.

Savo-Karjalan alaosaston Colliekilpailun tulokset tulee lähettää omilla nettilomakkeillaan viimeistään 1.1.2024. Linkit lomakkeisiin löydät alaosaston Facebook-ryhmästä (SCY Savo-Karjalan alaosasto) ja alaosaston omalta välilehdeltä yhdistyksen nettisivuilla. Noudatamme kilpailun pisteenlaskussa pääyhdistyksen sääntöjä, jotka löytyvät yhdistyksen kotisivuilta. Molemmat rodut kilpailevat samoissa sarjoissa eli pitkä- ja sileäkarvaisille ei ole kilpailusarjoja erikseen. Lisäksi jaetaan kiertopalkinto: Vuoden Monitoimicollie.

Monitoimicollie-kilpailussa molemmat rodut ja molemmat sukupuolet kilpailevat samassa sarjassa. Monitoimicollien palkinnosta pääsee kilpailemaan, kun tuloksia on vähintään kahdesta eri lajista: agility, näyttely, paimennus, pelastus, PK-lajit, rally-toko, toko tai muu harrastuslaji (paras tulos/laji). Monitoimicollie-kilpailussa käytetään omia lomakkeesta löytyviä taulukoita lajien pisteytysten osalta.

Myös kaikki vuonna 2023 valionarvon (kansainväliset ja Suomen valiot, kaikista lajeista) saaneet palkitaan. Valionarvon on oltava vahvistettu vuonna 2023 ja näkyvillä KoiraNetissä. Myöhässä tai puutteellisesti lähetettyjä tuloksia ei huomioida eikä palkintoja postiteta, vaan ne on itse haettava kokouksesta.

Hallitus 2024

Puheenjohtaja Sarianna Saarenheimo (2023-2024)
Varapuheenjohtaja Anne Kylmäoja (2024-2025)
Rahastonhoitaja Elli Tuure (2023-2025)