Tiina Heikkisen esittely

Asun Lemillä, vajaa 20 km Lappeenrannasta Mikkeliin päin ja 60 km Venäjän rajalta. Collieita on ollut talossa vuodesta 1992, vuodesta -95 aina kaksi tai enemmän. Nyt kotona asuu vakituisesti 6-vuotias pk narttu Noisy ja poikansa Slash, joka on melkein kolmevuotias. Yhteisomistuksessa on poikani perheessä Slashin veli Dio ja reilun vuoden vanha nahkatyttö Ruska. Hirvittävä pentukuume vaivaa, toivottavasti siihen tulisi keväällä lääkettä. Olen kasvattanut toistaiseksi vain yhden pentueen, vaikka kennelnimi on vuosimallia 1998. Olen ollut jo reilut 20 vuotta mukana järjestämässä isoa näyttelyä, tuomarisihteerinä ja sihteerinä pisimpään. Erkkareista ja ryhmiksistä sekä pentunäyttelyistä on myös kokemusta. Työskentelen kehätoimitsijana kun ehdin ja normaalioloissa kuljen kehissä omien koirien kanssa niin kotimaassa kuin ulkomaillakin. Noisy on SKL:n virallinen kaverikoira kuten viime keväänä edesmennyt Nemikin oli ja niiden kanssa käytiin vierailuilla aika ahkerasti. Pelastuskoiratoiminta on ollut mukana elämässä pitkään, hälytysryhmässä olen ollut vuodesta 2010. Tällä hetkellä ei ole hälykoiraa mutta siihen tähtään ja treenataan kovasti Noisyn ja Slashin kanssa. Muutama vuosi on harrastettu aktiivisesti paimennusta kaikkien neljän kanssa. Rallytoko ja toko on nyt tauolla kuten lastenvedotkin mutta jossain vaiheessa palataan ainakin rallyn pariin. 1993 ”jouduin” alaosaston hallitukseen ja sillä tiellä olen edelleen, nyt pari vuotta taas pj:nä. Pääyhdistyksen hallituksessa taisi startata 12 vuosi jos oikein muistan. Hallituksen jäsenyyden lisäksi toimin näyttelytoimikunnan pj:nä eli anon erkkarit ja neuvon sekä autan tarvittaessa järjestelyissä sekä olen mukana toko- ja rally-tokotoimikunnassa.

Olen myöskin näyttely-, paimennus- ja toko- ja rallytokotoimikunnan hallitusyhdyshenkilö. Olen aktiivinen myös muissa yhdistyksissä. Tykkään että luvatut asiat hoidetaan kunnolla ja tosissaan tai sanotaan suoraan ellei ehdi tai pysty. Hallitustyöskentely on luottamustoimi ja omat agendat täytyy osata jättää taka-alalle. Kaiken koiriin liittyvän touhun vastapainoksi käyn keikoilla ja festareilla (toivottavasti taas pian olisi mahdollista!) sekä kuuntelen muutenkin paljon aika raskasta musiikkia ja luen kun ehdin ja jaksan. Tällä hetkellä olen töissä Goodwillillä.